marți, 11 august 2009

Pepper spray


Din cauza ca am avut un incident zilele astea si s-a folosit asa ceva pe mine vreau sa scriu despre efectele pe care le are aceasta arma.
Efecte: Spray-ul cu piper este un agent lacrimogen (un compus chimic ce irita ochii pentru a cauza lacrimarea, durerea, frica si chiar orbirea temporara) ce este folosit in controlul revoltelor, al multimilor furioase si pentru autoaparare incluzand apararea impotriva cainilor si ursilor. Este un agent mai putin letal, dar cu toate acestea poate fii ucigator in cazuri rare. In 1995 American Civil Liberties Union descopera 26 de cazuri care s-au soldat cu moartea din cauza expunerii spray-ului lacrimogen, dar este neclar ce factor a contribuit in aceste cazuri.
Ingredientul activ al spray-ului cu piper este capsaicin-ul, acesta fiind un derivat chimic din fructul plantei Capsicum incluzand si chilli. Efectul pe termen lung al spray-ului nu a fost cercetat inca.

Primul ajutor in caz de contact cu spray-ul cu piper: Pana acum nu este o cale care sa neutralizeze complet spray-ul, efectele acestuia nu pot fii minimizate sau oprite. Capsaicin-ul nu este solubil in apa, si chiar un volum mare de apa nu il poate spala. Victimele sunt incurajate sa clipeasca viguros pentru a incuraja lacrimarea ce ajuta la indepartarea agentului iritant de pe ochi.
Spray-ul nu poate fii spalat de pe fata folosind sampon, sapun, detergent de vase sau alt detergent. Orice suprafata rece, apa rece sau chiar ghiata va mai calma foarte putin din efectul de durere si arsura. Despre lapte se spune ca este calmant si este frecvent recomandat pentru tratament impotriva expunerii la capasaicin natural. Pentru a evita contactul spray-ului cu alte suprafete de piele nu este recomandata frecarea sau atingerea zonelor afectate. Aplicarea uleiurilor de corp sau a cremelor poate retine capsaicin-il pe piele de aici rezultand arsuri chimice severe si basicare a pielii. Unele ambulante ( probabil nu in romania :)) ) folosesc sampon pentru bebelusi pentru a elimina efectele negative, aceasta practica avand de multe ori efect bun. Unii compusi ai spray-ului raman in sistemul respirator, dar o recuperare a vederii si a coordonarii ochilor se poate astepta intre 7 si 15 minute de la contactul propriu zis.

8 comentarii inteligente:

Anonim spunea...

E foarte grav ca ati avut un asemenea incident!

Alex Bucur spunea...

Si eu ieri... Ochii mi-au trecut cam intr-o ora cu o compresa cu apa rece, dar si azi pielea de pe maini ma arde cumplit.

Anonim spunea...

da si eu azi am avut un incident neplacut dar sunt mai rezistent sau nu afost un sprei asa de concentrat doarece am vazut nu miau lacrimat ochi si intradevar usturimea pieli este insuportabila dar incerc sa nu ma gindesc la ea suces si sper sa te simpti mai bn


Anonim spunea...

faza cu apa si sapunu ii buna dar incercati sa va mentineti temperatura locului cu pricina cit mai scazute si o idee ar fi laptele calmeaza dar nu atingeti locurile cu pricina o sa fie mai rau sper ca vam putut ajua cu aceste sfaturi o zi buna ferita de aceste neplaceri

Anonim spunea...

am luat aseara un jet in fata, cam o ora nu am putut sa deschid ochii, in 5 min a inceput sami curga nasul, am avut noroc pentru ca m-am ferit putin si nu am luat direct in nas, pentru ca nu mai poti respire sau cel putin asa ai senzatia, ca idee nu va spalati cu nimic umed...daca dati cu apa faceti mai rau, se intinde peste tot si o sa va suture si mai tare... pur si simplu am stat la aer vreo 3 ore...

Unknown spunea...

si eu astazi, 5 curzi sau turci nenorocizi au avut chef de glume... mi-au dat 2 jeturi in fata intr-o intesectie,dupa care m-au intrebat daca ma ustura.si da ustura rau,atat de rau incat nu am putut chema nici politia pt k nu vedeam sa tastez numarul :(...
Si da,sunt fata. app, pe langa mine treceau oamenii fara sa ma intrebe nimic, daca am nevoie de ajutor,ce s-a intamplat.pe nenorociti nu i-am vazut niciodata cu siguranta nici eu pe mine.LE DORESC SA MOARA IN CELE MAI GRELE CHINURI DE PE LUME...pt k merita

Unknown spunea...

si eu astazi, 5 curzi sau turci nenorocizi au avut chef de glume... mi-au dat 2 jeturi in fata intr-o intesectie,dupa care m-au intrebat daca ma ustura.si da ustura rau,atat de rau incat nu am putut chema nici politia pt k nu vedeam sa tastez numarul :(...
Si da,sunt fata. app, pe langa mine treceau oamenii fara sa ma intrebe nimic, daca am nevoie de ajutor,ce s-a intamplat.pe nenorociti nu i-am vazut niciodata cu siguranta nici eu pe mine.LE DORESC SA MOARA IN CELE MAI GRELE CHINURI DE PE LUME...pt k merita

Unknown spunea...

Mersi mult pt inforamtie.Ma ard si le mune mainele si nu stiam daca s-a mai intamplat sau e un efect nasol pe care il am doar eu.

Trimiteți un comentariu